Tuesday, October 20, 2009

# fatin # Makanan

Fatin dah stat makan..

Salam..

Nampaknye hasrat nak tunggu fatin umur 6 bulan untuk berikan solid food pada die memang tak kesampaian.. sebabnye, fatin dah mula meraung2 bila tengok makanan.. lagipun wan die dah bising suruh bagi makan kat fatin walaupun aku berkeras gak, tapi dalam diam rupenya anak aku dh di sumbat pun dengan makanan... so, dah tak bleh buat ape dah.. layan je lah..

Jadi bila fatin dah mula makan, dan dah rasa sedapnye makan.. aku pn kena lah start bagi die makan.. kalu tidak mau ribut taufan puting beliung datang kat area umah aku.. jadi, aku dah pun sediakan nestum dan biskut Rusk untuk si kecik ni.. incase kalau die tak cukup susu, aku sumbat je lah die dengan makanan ni..

Patutnye, kalau mengikut nasihat doktor, baby hanya boleh di ajar makan masa umur die dah 6 bulan atau paling cepat menjangkau ke 6 bulan.. tapi fatin plak, masuk je 5 bulan dah kenal makanan.. kalau mengikut kata MIL aku, orang dulu2 bagi je baby yang sebulan tu makan.. tak ada masalah sebabnya takpun.. sihat je budak tu.. lagipun takut budak tu lapar.. aku pun malas nak bantah2..so ikutkan jelah, padahal sebenarnye mengikut kata doktor, baby tu cukup je makannye kalau di beri susu ibu atau susu formula mengikut waktu yang di tetapkan..

Ni adalah antara aksi2 fatin masa dapat makan.... suka sampai tak ingat dunia.. siap posing2 lagi masa aku snap pic die..
Tengah nak menyuap makanan pun still sempat pandang ummi yang sedang snap gambar die..

eeee... gelojohnye lah awak ye fatin... makan sampai comot mulut tu..

Fatin memang harus di pegang masa berikan makanan sebab die akan terkinja2 bila di suap.. susah gak kalau beri die makan sendirian.. kene ada assistant lah!

5 comments:

ezan said...

wah seronoknya fatin mkn.. good girl ni.. hehehe.. oo btw, pasal soalan chugie tu.. ezan rsa better kalo boleh masak sendiri. sebab yang beli ni byk bhn pengawet yang xbaik utk baby. kalo besar sket xpe kot.. :)

@e_da said...

wahh fatin dah mula makan.. lepas makin etmbam la dia... heheheh muah2 tuk fatin...

Unknown said...

ezan, betul juga kate ezan tu. sy pun rasa better masak sendiri makanan baby ni..

@e_da, em...dah tak boleh di elakkan lg, kene gak bagai die makan. Muah2 gak untuk ur baby..

Zura Tahir said...

bedal je zie...nk badan dia montok nti ko lenyek kentang rebus...

Unknown said...

zura - heheheh.. bedal?? sbb bedal je lah anak aku demam. Demam terkejut dapat makanan kot hahahahah:))

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates