Monday, October 26, 2009

# fatin

toys or book

Salam..

hai lah fatin... penat ummi belikan awak toys.. tapi buku juga yang awak nak.

Baru2 ni aku ada belikan fatin beberapa jenis toys, dengan bermacam jenis warna..sebab fatin cepat tertarik dengan warna2 yang garang dan terang seperti merah, kuning dan hijau.. jadi lepas balik kerja aku terus terjah ke MANJAKU ( kedai barangan baby) di sg buloh.. aku beli lah toys dan CUBE numbering tu.. dalam hati hope sangat yang dia akan tertarik dengan bende yang aku beli ni.. lepas beli barang2 fatin, aku singgah ke kedai buku untuk beli majalah fav aku iaitu Pa & Ma..

Sampai je di rumah, terus aku suakan permainan yang aku beli tu pada fatin.. dan aku pulak melayan majalah.. ingat kan die akan bermain lah dengan permainan tu, tapi rupanye tak... die lebih tertarik dengan majalah yang aku baca.. habis lah di tarik2nye majalah tu.. nasib baik tak koyak.. untuk selamat kan majalah yg aku baru beli tu, aku berikan die majalah yang lama.. memang sah.. die suka yang amat!

Mungkin di sebabkan warna2 yang menarik dalam majalah tu yang buat fatin amat2 tertarik dengan majalah dan bukan dengan permainan yang aku belikan tu kot..emm nampaknye aku kena cari buku khas untuk baby.. buku yang lembut supaya fatin tak luka atau cedera..

tengok tu.. aku berikan die mainan, die nak jugak dengan majalah tu... habis di belek2nye. macam dah pandai baca je..
Fatin ni concentrate dengan gambar2 tu ke atau sebenarnye die geram dengan kertas??? emm... kene buat uji kaji ni..
geramnye ngn budak kecik ni... orang suh mainan dengan toys, die sibuk dok pegang majalah... nanti besa jgn malas baca buku lak ek..

p/s: ada sapa2 tahu kat mana nak cari buku yang kulit die lembut khas untuk baby tak?? sila beritahu saya ye..

12 comments:

zh-ena said...

aku ader beli satu utk umairah..aku beli kat giant kota damansara..ader kedai baju bby depan jco kan..kat situ ader jual buku bby..

buku tu guna kain..nnti aku snapkan gambo buku tu erk

Sz said...

pandainyaaa fatinn... :)

~mama|sarah|syimir~

ieWa said...

kat jusco & anakku ada jual gak.. try pi tgk..

Unknown said...

zh-ena - yeke na.. aku penah gak tgok buku tu.. tp sampai skang x jumpe lagi.. + aku pn x berkesempatan nak mencari kat tpt lain lg.

Sz - :D

Nurul Iazwah - oo kat sana ade ke?? penah gak kesana, tp x jumpe pun.. ke aku tak cari betul2?? emm..nnti aku cr lg sekali lah.. thanx ye.

Unknown said...

okla tu zie, dia suka buku. tak susah2 nak suh dia sukakan bahan bacaan nnti...hehe

buku kain tu ada dijual di pusat brgan baby.

Unknown said...

normi -emm akan aku terjah tempat tu..

Zura Tahir said...

ko nk ke buku yg kulit dia lembut zie...aku ade satu...:D

BUKU LIMA....nak..???wakakakakka...

Unknown said...

zura-hampeh ko ra... aku bagi sebijik kat ko dulu nak?

ezan said...

clever girl fatin ni... good2...

byk je jual cloth book ni.ada yang siap ada teether utk baby gigit lg. ezan beli kat mothercare, jusco & toys shop ada byk jual. try la cari... :)

Unknown said...

ezan - owh ye lah.. mothercare.. nape lah bleh lupa nak menerjah kesana.. thanx ezan sbb bg tau..

ieWa said...

suzie,
kat ikea pun adala...
http://www.ikea.com.my/catalog/product_display.asp?art=70132728-4294-9-37-939596142-40331667

Unknown said...

ada gak cari kat ikea haritu, tp x jumpe.. cuma dpt beli toys je..

xpe, nnti aku selak2 kat address yg ko bg tu ek.. thanks iewa..

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates