Sunday, October 25, 2009

# contest

Jawapan untuk Tolong jawab!

Salam..

Ini jawapan untuk tolong jawab si cik zura ye..

This is base on my experience k.. memoriku..hehehehhe

1 - Klau krg berkawan ngan somebody lah erk...melalui online atau dia adalah mysterious person....krg rajinlah call or msg...memule tue dia layan pastue makin hari makin xlayan...so pe krg pk...??? -
- pertama, mungkin orang tu dah tak minat nak layan kita
- dua, mungkin salah kita yg dah tak ada idea nak melayan dia, so dia pun malas nak layan gak.
- tiga, biasanya kalau situasi macam ni, jarang yang kekal lama, kecuali dah jumpa n bleh get long together..

2 - Kalau dia mintak krg bg MMS...krg layan x..???
Kalau setakat baru kenal tru phone je, rasanya tidak akan di layan apa2 pun permintaan MMS.. bahaya beb.. kalau nak kenal bebetul, face to face lah.. kan senang?? baru lah ikhlas namanya..

3 - Klau dia ajak jumpe, krg akan segera setuju atau bg masa kat dia..???
- Better beri masa dan ruang untuk kenal dari jauh dulu, sebab blind date ni bahaya gak, lelebih lagi dalam keadaan dunia yang dah tak berapa nak baik ni.. ramai sangat org yg x berapa nak baik. Kalau bebetul nak jumpe pun, make sure jangan pergi bersaorangan.. bawa lah teman..

4 - Krg akan mudah jatuh hati x pd kenalan cara cenggini...sedangkan xpnah tgk muke nie...???
- Lumrah manusia, bila dengar suara je, dah mula lah jatuh hati dan layan perasaan bila orang tu semacam cuba nak usha line..betul x??? hehehhe... tapi nasihat aku, jangan sesekali layan perasaan dengan orang yang tak pernah kita jumpe dan yang kita tak betul2 kenal.. kelak nanti, kita juga yang merana dek kerana melayan hati lara..

5 - Citekan sikit pengalaman krg (kalau ade) tentang perkenalan cara cenggini...???
- Aku pernah gak masa zaman dolu2.. zaman muda mudi, zaman baru kenal IT, dan juga pernah blind date untuk pertama kalinye, tapi bukan sorang2 ye.. berteman kan seorang kawan yang sangat rapat dan memahami.. aku berkenalan dgn mamat tu tru IT lama gak disamping calling + sms, lepas tu baru lah setuju nak jumpa..tp tak ada apa2 perasaan lain selain dr nak berkawan sahaja ye... lepas dah kenal n jumpa.. baru lah kami declare as a couple.. dan bermula lah episod cintan cintun selama hampir 3 tahun.. alhamdulillah, mamat ni baik dari semua sudut, dan tak pernah lagi lelebih.. rasa nya aku bertuah dan bernasib baik kot berkenalan dengan org baik melalui IT ni.. emm tapi mungkin sebab bukan dia jodoh aku.. jadinya, aku clash dengan dia dan di temukan jodoh dengan suami aku sekarang ni yang bukan melalu IT..tapi melalui mata dan hati heheheh.. alamak..ayat......... uwekkkkkk! ( rasanya zura sure tahu sapa dia yang aku cite tu kan ra???)

emm...sekian dulu ye... kalu nak cerita bab pengalaman ni..banyak lah sangat! tak cukup page lak nanti.. tutup sampai sini dulu.. esok sambung lagi huhuhuhu..

2 comments:

Zura Tahir said...

dah th dah...xpe aku simpan nama dia ye...

tenkiu jwb soklan tue...leh jdkan panduan...

zh-ena said...

jawab jgn tak jwb

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates