Wednesday, May 19, 2010

# Bebelanku

Balas Komen - entry pasal Chicken Wing

Salam..

Amboi, banyak betul aku dapat komen tentang entry Chicken wing hari tu..
Rata2 ramai yang minat dengan Chicken Wing ni ye..
Sama lah dengan aku juga.. WALAUPUN BUKAN PEMINAT TEGAR, tapi aku suka makan chicken wing..

Tak kira lah Yang jenis dalam entri tu atau goreng..
Especially KFC dan McD kan..
Boleh dikatakan aku akan ambil bahagian wing..

Tapi HARUS DI INGAT ye...
Bahagian Kepak ni lah bahagian yang paling banyak terima UBAT!!
Kat bahagian tu lah dorang injeck dengan ubat untuk bagi ayam tu cepat besonye..

Emm x sompek laik nak dapat kan info tentang UBAT yang di suntik dalam ayam tu,
nanti2 lah ek.. atau mungkin ada teman2 yang rajin nak buat entri pasal UBAT suntik kat ayam tu??
Sila war2kan pada aku ye..

Buat masa ni aku sangat BUSY...


Sekian dulu.. entry ringkas lagi pendek..
daaaa..
-chugie-

13 comments:

Unknown said...

haaa...betul tu, slalu suntik kat ctu la..

Mek Rose said...

arr?? suntik situ? namo makan kepak lagi lah..ermmmm nak tang peha..situ kene cucuk dak? huhuhu

|| NaFiRaa || said...

ai kalo gi KFC.. mmg slalu cakap x nak wing..hehehehe... sebab wing adalah sangat kecik..hehehehe

gooseberries said...

suntik kat wings.. ala.. da la peberet tuh..haishh =D

Unknown said...

waa..honey ciken wing my peberet..tp xmo la mkn slalu :)

ps:chugie, thanks yer bgtau psal komen tu..dh boleh dh..

maszmadi said...

mmg btul pon, tp part yg kn injek tu la yg lg best agaknyer.. sume vitamin tumbesaran tkumpul kat ctu.. hehe

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Napa diorg injek bhgn tu plak??..kita suka mkn bhgn tu..huhu..nampak nyer kena kurangkanlah pengambilan bhgn wing ni.. :)

Nia said...

Chugie, dulu masa saya kerja dengan supplier KFC, saya in-charge untuk ambil sampel ayam ni, buat lab test supaya dia takde kandungan antibiotik ni. Masa saya kerja dulu, memang takde yg ada antibiotik.

Ubat yang kita monitor pada ayam ialah
a)Nitrofuran
b)Chloramphenicol
c)Beta-agonist (growth hormon)

Kita tak nak antibiotik digunakan pada ayam sebab kita (manusia) menggunakan antibiotik yang sama masa kita sakit. Kalau kita ambik banyak antibiotik dgn memakan ayam yg disuntik, bila kita sakit dan makan antibiotik yg sama, ianya takkan efektif.

P/S: Tapi dah resign dah keje kat situ..hehe. saya tak jaga ayam dah.

@e_da said...

patutla ayam segar2 kan.. suntik bg besor.. hihi

mamaarifakeemaisy said...

ye la kan, tp part tu plg best! huhu.. =P

zella y said...

pranh tgk harga ayam organik...mahal btul....

camner nk beli ayam yg xsuntuk2 hehehhe

fuadnis said...

memangla...sejak2 tau kat situ la tempat suntiknya..aku jarang sket bedal tang situ..
apapun memang sodap..!!

Ayu Cute said...

seb baekla wings bkn peberet part akak!klu tak,naya aje dok makan dgn ubat2 tu sekali

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates