Friday, March 19, 2010

XPDC Ahad kami - #3 Fraser Hill

Salam..
Sambungan part 2.........
Lepas berkelah di Sg Chilling, mulanya memang kami nak terus balik je.. tapi memandangkan jalan yang kami lalu tu memang menghala ke Fraser Hill, dan dah alang2 sampai kat kawasan tu, kami semua pun sepakat nak terus ke Fraser Hill.. Masa tu pun dah pukul 1 lebih.. kami sampai di atas gate pertama nak ke puncak fraser dalam jam 2.30, memandangkan untuk naik dan turun ke fraser hill kena ikut turn, jadi sementara tunggu turn naik jam 3 ptg tu, kami sempat solat dan berhenti minum dulu..
Jam 3 lebih aku dah sampai ke Fraser hill... bukti yang aku berada di Fraser Hill ok! Jalan nak naik ke puncak ni agak berbelok2, jadi sape yang tak layan tu, sure akan muntah punye. Jalan plak memang sempit, sebab tu lah dorang buat turn nak turun dan naik puncak ni.

Haruslah ambil gambar keluarga kan..kenangan tu..

Puncak Inn - salah satu tempat penginapan di sana.. cantik! Sampai je di gate atas, Puncak inn ni kita akan nampak di sebalah kiri.. betul2 depan jalan besar.

-Kami singgah makan di food court Fraser Hill-
Makanan die pun bleh tahan lah, sedap.. aku sampai makan sekeping roti canai ngan sepinggan nasi goreng kampung. 'mentekedarah' kat sana!

Pemandangan dari atas.. masa ni aku ambil dari kawasan food court tu.

Masjid di Fraser hill - Juga aku snap dari food court.

Allan's water.. hanya dapat tengok dari luar je, sebab dah tutup masa ni. Dorang ni tutup awal sangat. Kul 4.30 semua tempat2 nak melawat dah di tutup.. so, rugilah kami. selamat sempat ke tempat tunggang kuda dan berpanah.. dapat gak ler merasa memanah kan..

berkuda.. tp aku x naik pun, takut wo.. tetibe kuda tu buat hal.. x ke kes naya? ahhaha
dan dah abis semua tempat kami jelajah, akhirnye kami ke playground.. sebab tempat2 nak di lawat pun dah tutup time 2.. jadi, sementara nak tunggu turn untuk turun ke bawah dari fraser hill jam 6 ptg tu, kami pun lepak2 kat taman permainan ni sambil sedut udara nyaman waktu petang di Fraser Hill..

yang paling seronok sekali bila jumpa taman permainan ni, for sure lah si kecik ni kn.. lebih2 lagi ade 1 je buaian yang memang khas untuk kanak ribena yg seumur fatin. Rezeki anak aku nak naik buaian.. sebelum2 ni pegi mane2 taman kat sekitar umah aku, semuanya xde yang mesra baby.. kat Fraser Hill jugak fatin dapat rasa main buaian.. memang layan betul lah.. tengok je ler muka fatin tu.

buai laju2 pun die x gayat..makin suka ade lah.

eh, ape hal lah adik aku ni.. posing ala patung ke?


gambar fatin lagi... best tengok die dapat main buaian ni.

adik aku nak angkat die kuar dr buaian tu pun dia tak mau! last2, bagi je lah die main sampai lebam!

amboi.. ayah tumpang sekaki nampak!
itu saja cite XPDC aku masa ahad lepas.. adui.. hari jumaat baru abis buat entry! penat wooooooooo karang ayat..
Info: Pada yang tak pernah ke Fraser Hill, gate untuk naik dan turun dari fraser hill akan di buat ikut turn.. maknanye, untuk hala naik ke atas sejam.. dan hala turun sejam lepas hala naik.. start dr jam 8pg ke jam 8 mlm. Selapas waktu tu, pandai2 korang lah nak lalu.. jangan tersekat sudah! ehehehh:D

6 comments:

gooseberries said...

hye..
wah beshnyer g fraser hill. kita kg kat lipis n then mmg dekat jek pon xpenah g lagi heheh

zh-ena said...

pernah pergi sekali time aku dah suami bercinta

time naik tak perasan pun minyak dah tggl skit..pastu smp atas menggelabah sbb kat atas tu takder petrol station..

tapi bg aku tak best la zie pergi sini..mcm takder apa2 sgt nak pergi..aku smp pun ptg byk tempat dh tutup


time turun tu aku mmg muntah la..pening tak ingat..

tobat nak pergi lg

|| NaFiRaa || said...

huhuhuh.. x pernah pergi pon sana!!!
gambar sekeluarga kat jam tuh cantik sgt!!!

Unknown said...

gooseberries - alo..nape x p, try ler p sekali.

zh-ena- a'ah, memang x de pape yg menarik sangat.. setakat nak g tenangkan minda ok kot.

nafiraa- kak, p ler sekali.. sekali pun jd ler.. kn?

CatlinaFly said...

dah pernah sampai situ gak! :)

Unknown said...

catlinafly- dah sampai juga ye??

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX

Luka lebih cepat pulih dan sihat dengan VIVIX Assalamualaikum, hi korang semua. Sihat hari ni? Cerita pasal luka bersalin ni, memang ...

Labels

Follow Us @soratemplates